Aktualnie w ofercie:
80 hoteli 4658 ofert

Czy wiesz jak korzystać z saun?

Seanse w saunie wprawiają w głębokie odprężenie, redukują stres i znużenie. Saunowanie wspomaga oczyszczanie organizmu i poprawia kondycję skóry. Nasza energia życiowa i dobry humor zwyżkują – pod warunkiem jednak, że wiemy, jak korzystać z saun. Tylko wówczas możliwe jest maksymalne wykorzystanie płynących dla ciała i ducha profitów. Sprawdź co warto wiedzieć o saunowaniu dla zdrowia, relaksu i bezpieczeństwa.

PRZED POBYTEM
a) Pobyt w saunie należy zaplanować w tygodniowym planie zajęć, wskazane 1-2 pobyty tygodniowo.
b) Pobyt w saunie powinien być ostatnim punktem dziennego planu zajęć.
c) Przed planowanym pobytem nie spożywamy obfitego posiłku, nie pijemy alkoholu, nie stosujemy forsownych ćwiczeń czy wysiłku. Pobytu w saunie nie planujemy również przed dużym wysiłkiem.
d) Na pobyt należy przeznaczyć 1,5-2 godziny.
e) W szatni pozostawiamy zegarek, komórkę, biżuterię. Po załatwieniu potrzeb fizjologicznych, dokładnym umyciu ciała pod prysznicem wodą z mydłem i osuszeniu ręcznikiem możemy wejść do sauny .

W TRAKCIE POBYTU
a) Wchodząc do sauny, kładziemy ręcznik na ławce i siadamy na niego.
b) Zalecane parametry pobytu to temp. 80-90°C, wilgotność RH 20-30%; można przyjąć generalną zasadę, że suma wartości wilgotności RH i temperatury nie powinna być wyższa niż 110 jednostek.
c) Staramy się trzymać nogi na wysokości tułowia lub przyjmujemy pozycję leżącą, dbając o to, by całe ciało było poddane działaniu tej samej temperatury.
d) Podczas pobytu zachowujemy się cicho i kulturalnie, unikamy głośnych rozmów, przekleństw, dyskusji, pamiętając, iż sauna jest miejscem wyciszenia i swoistej medytacji.
e) Po każdym pobycie w kabinie, opuszczamy ją w sposób spokojny, pamiętając o tym, że po wstaniu z pozycji leżącej należy odczekać w pozycji siedzącej około 1-2 minut, by w ten sposób zapobiec nagłemu odpływowi krwi z mózgu, co mogłoby spowodować omdlenie.
f) Po opuszczeniu kabiny schładzamy ciało.
g) Każdy cykl kończy odpoczynek w pozycji leżącej, może być umilony niekonfliktową konwersacją, trwa on 15-20 min. lub do momentu uczucia chłodu.
h) W trakcie pobytu w kabinie sauny nie spożywamy napojów, nie jemy i nie czytamy.
i) W przerwach między cyklami, staramy się również, nie pić, a jeśli tak, to małe ilości wody lub soku pomidorowego, w celu uzupełnienia brakujących minerałów w organizmie, resztę płynów uzupełniamy po ostatnim cyklu.

PO POBYCIE
a) Przed opuszczeniem sauny należy odpocząć minimum 15-20 min, w celu adaptacji do temperatury otoczenia.
b) Bezpośrednio po pobycie nie wykonujemy żadnego większego wysiłku.
c) W przypadku stwierdzenia pogorszenia samopoczucia, należy zgłosić się do lekarza.
d) Przed ubraniem się, jeśli warunki na to pozwalają, dokonujemy dezynfekcji stóp.
e) Po pobycie w saunie możemy poddać się ulubionemu masażowi ciała lub skorzystać z solarium. W okresie zimowym dbamy o ubiór, pozwalający na bezpieczne wyjście do zimowych warunków.

ZALECENIA KOŃCOWE
a) Idąc do sauny, musimy mieć przy sobie duży ręcznik kąpielowy, (wskazane jest posiadanie drugiego ręcznika).
b) Saunę pozostawiamy zawsze w takim stanie, w jakim chcielibyśmy ją zastać.
c) Ponieważ pobyty w saunie dają tzw. zabezpieczenie przeziębieniowe na okres 7 dni, w celu utrzymania odporności organizmu na choroby wynikłe z przeziębienia zaleca się stosować kąpiele w saunie min 1 raz w tygodniu.
d) Należy pamiętać, iż sauna to swoista „filozofia kąpieli" i jest ona elementem uzupełniającym leczenie farmakologiczne oraz naturalnym środkiem zapobiegającym wielu chorobom, i hartującą organizm człowieka.

Sauna to ciekawa forma relaksu, która będzie wspaniałą nagrodą po długim, wyczerpującym dniu.

Źródło: Termy Cieplickie
..................................................................................................................................................................................................

Zobacz gorące pakiety na lato w SPA - kliknij tutaj »